Business Partner - Teknisk & innkjøp
- Arbeidsgiver
- Frøy ASA
- Sted
- Trondheim
- Søknadsfrist
- 10. august 2024
Se flere kategorierSe færre kategorier
- Bransjer
- Olje / Gass, Maritim / Shipping
- Stillinger
- Analytiker, Innkjøp, Økonomi / Finans / Regnskap
- Arbeidstid
- Fulltid
- Jobbtype
- Fast
- Sektor
- Privat
Stillingsopplysninger
Frøy | Business Partner - Teknisk & innkjøp
Frøy er en ledende leverandør av akvaservicetjenester til oppdrettsnæringen. Selskapet er Norges største kompetansemiljø innen akvaservice og leverer kritiske tjenester til verdikjeden hos norske og utenlandske oppdrettere.
Vi søker en proaktiv Business Partner for å styrke Frøys Finans team. I rollen vil du jobbe tett med blant annet teknisk- og innkjøpsavdeling og spille en nøkkelrolle i å bygge tverrfaglig samarbeid mellom Finans og disse avdelingene. Dette er avgjørende for å sikre helhetlig økonomisk styring, redusere kostnader og forbedre operasjonell effektivitet. Stillingen rapporterer til Finance Director.
Ansvarsområder:
Business Partner - Teknisk & innkjøp er ansvarlig for å gi økonomisk støtte og strategisk rådgivning til teknisk avdeling og innkjøpsavdelingen. Rollen innebærer å optimalisere vedlikeholds- og innkjøpsprosesser, forbedre kostnadseffektiviteten og bidra til strategiske initiativer som sikrer langsiktig bærekraft og vekst. Identifisering, implementering og overvåkning av relevante KPIer vil være sentralt.
Økonomisk støtte, rådgivning og vedlikeholdskostnadsanalyse
- Gi økonomisk rådgivning til teknisk ledelse og støtte strategiske beslutninger
- Utvikle og følge opp budsjetter for teknisk vedlikehold og prosjekter
- Utføre økonomiske analyser for å identifisere kostnadsdrivere og forbedringsområder, inkludert muligheter for kostnadsbesparelser og effektivitetsforbedringer i vedlikeholdsprosesser
- Økonomisk støtte til å utvikle og implementere forebyggende vedlikeholdsplaner for å redusere risikoen for uforutsette reparasjoner
- Utarbeide businesscase for vedlikeholdsprosjekter og nye tekniske initiativer i samarbeid med operasjonell og teknisk ledelse
Rådgivning og støtte til innkjøp
- Støtte innkjøpsavdelingen med økonomiske analyser for å optimalisere kostnadseffektiviteten ved innkjøp av varer og tjenester
- Bidra til utarbeidelse av økonomiske faktapakker til bruk i forhandlinger om bedre avtaler med leverandører
Prosjektstøtte og investeringsanalyse
- Utarbeide businesscase for nye tekniske initiativer og prosjekter, inkludert kostnadsestimater, inntektsmuligheter og risikoanalyser
- Overvåke den økonomiske fremdriften av tekniske prosjekter for å sikre at de holder seg innenfor budsjett og tidsrammer
- Identifisere og vurdere risikoer knyttet til investeringer og strategiske prosjekter, og utvikle strategier for risikohåndtering
KPI-utvikling og overvåking
- Identifisere, utvikle og overvåke KPIer som reflekterer vedlikeholdseffektivitet, kostnadsstyring og operasjonell effektivitet
- Rapportere regelmessig om KPIer til teknisk, operasjonell og senior ledelse
Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:
- Bachelor- eller mastergrad i finans, økonomi, regnskap eller beslektet felt
- Minimum 5 års erfaring i en økonomisk rolle, gjerne innen teknisk eller maritim sektor
- Sterk forståelse for økonomiske prosesser og kostnadsdrivere
- Sterke analytiske ferdigheter og strategisk tenkning
- Evne til tverrfaglig samarbeid med ulike avdelinger og nivåer i organisasjonen.
- Gode kommunikasjonsevner
Kontaktinfo:
Even Sæther
Senior Manager
even@ascender.no
+4791617306
Selma Petterson
Advisor
selma@ascender.no
+4790804852
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.
Firma
Frøy er en ledende integrert leverandør av akvatjenester til lakseoppdrettsnæringen. Selskapet tilbyr transport av fisk, sortering, telling, rengjøring, behandling, inspeksjon, installasjon og vedlikehold av lakseoppdrettslokaliteter. Selskapet er den nest største brønnbåtoperatøren i Norge og markedsleder i tjenestemarkedet. Med den nylige overgangen av eierskap til Goldman Sachs er selskapet på en spennende reise, og ESG vil være kjernen i hvordan vi leverer for våre kunder, etter hvert som vi vokser.
Med tre hovedforretningsområder, brønnbåter, servicefartøy og sjøtransport, har vi over 1000 ansatte, 700 spesialiserte akvaservice fagfolk, med et omfattende hub av akvaservice kompetanse og know-how. Med en moderne flåte av brønnbåter og servicefartøy har vi en bred geografisk norsk dekning med 10 lokalkontorer langs norskekysten.
- Telefon
- 00
- Sted
-
SIHOLMEN 34
SISTRANDA
Norge
Få jobbvarsler
Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.
Opprett varsel