Senior Business Controller
- Rekrutterer
- Power International AS
- Sted
- Lørenskog
- Publisert
- mandag 5. juni 2023
- Søknadsfrist
- Vi behandler søknader fortløpende
- Stillinger
- Økonomi / Finans / Regnskap
- Arbeidstid
- Fulltid
- Jobbtype
- Fast
- Sektor
- Privat
Er du vår nye kommersielle stjerne og vil være med på å utfordre det etablerte?
POWER er Nordens nye norskeide elektronikkgigant med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland, samt hovedlager i Sverige. Hovedkontoret er på Lørenskog utenfor Oslo. I 2023 overtar vi 29 varehus i Sverige, og vil da være til stede i Norden med 268 varehus og 6000 medarbeidere. Det gjør oss til det nest største konsernet innenfor bransjen.
I 2021 omsatte Power for 15,4 milliarder. Power har solide eiere i bakhånd, hvor majoritetseierne består av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS.
Har du lyst til å jobbe i en kommersiell rolle, tett på ledergruppen og med ansvar for oppfølging av butikkdrift i en av Norges mest spennende retail-kjeder? Power tar stadig nye markedsandeler og er i sterk vekst. Gjennom vårt nylig oppkjøp i Sverige står vi klare til å åpne 29 nye varehus, og tar med det nok et stort steg i kampen om å bli Nordens største elektronikkjede!
Med på vår reise søker vi nå en kommersiell, analytisk og fremoverlent Senior Business Controller. Hos oss får du en unik mulighet til å jobbe sentralt i et stort konsern med oppfølging av nordisk drift og salg.
Den rette kandidaten vil få ansvar for oppfølging av et av våre nordiske markeder. Stillingen vil ha en viktig rolle i lokalt management med ansvar for resultatoppfølging, analyse, rapportering, budsjett samt å bidra til prosessutvikling. Stillingen vil ha sitt hovedsete i selskapets hovedkontor på Lørenskog, men reiseaktivitet må påregnes da stillingen vil kreve lokal tilstedeværelse.
Arbeidsoppgaver
- være en aktiv sparringspartner for ledelse, varehussjefer og salgsorganisasjonen og støtte dem med løpende analyser og rapporter
- oppfølging av resultat med analyser og forbedringstiltak
- måneds- og årsavslutning for eget ansvarsområde
- lede gjennomføring av estimater og budsjettarbeid
- bidra til å sikre god tallforståelse i hele organisasjonen
- ad hoc analyser og prosjekter innad i økonomifunksjonen og på tvers av organisasjonen
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse fra Bachelor gjerne med en påbyggende Master
- minimum 3-5 års relevant erfaring fra Controlling, revisjon eller konsulenthus
- god forretningsforståelse
- solid systemkompetanse innen relevante analyseverktøy, herunder svært gode Excel kunnskaper
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
Den rette kandidaten evner til å bygge og ivareta relasjoner, da mye av hverdagen vil være i dialog med drift og salg. Du har høy personlig integritet, samt evner å utfordre på en konstruktiv og pedagogisk god måte. For å lykkes i rollen må du kombinere fagkompetanse og nøyaktighet med godt samarbeid. Du er faglig trygg og ikke redd for å utfordre det etablerte. Vi søker en initiativrik, pålitelig og selvstendig person som motiveres av et resultatdrevet miljø med fokus på effektivisering.
Vi tilbyr
- en spennende mulighet til å jobbe bredt i et nordisk konsern i vekst
- gode muligheter for videreutvikling
- kompetente og inspirerende kolleger
- konkurransedyktige betingelser
- variert arbeidsdag, med stimulerende arbeidsoppgaver
- godt arbeidsmiljø i fremoverlent bedrift
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Emilie Grønsund på mob 920 52 534 / emilie.gronsund@financepeople.no.
På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.